Her er lokalredaktørens svar på Åbenhedsgruppens mail nederst.
Kære åbenhedsgruppe.
Tak for henvendelsen. Geo Østergaard og jeg har allerede telefonisk i tirsdags drøftet jeres opfattelse af vores journalistik.
Jeg noterer mig synspunktet men har ikke yderligere kommentarer.
Med venlig hilsen
Jakob Erhardt Pedersen
Kalundborg-redaktør
Sjællandske Medier
Mediehuset i Kalundborg
Skibbrogade 42 B – 4400 Kalundborg
Tlf.: 88 88 44 56
Mobil: 60 35 44 56
E-mail: jakob.erhardt@sn.dk
Kære Jakob Erhardt Pedersen.
I forlængelse af din telefonsamtale med Geo Østergaard, vil vi gerne uddybe vores argumenter for, hvorfor det åbenlyst virker som om Nordvestnyt bevidst vælger at lade være med at iagttage almindelige journalistiske principper for kildekritik ved at lade dokumentérbart forkerte oplysninger fremstå uimodsagte i avisens spalter.
Fredag den 25. august: Artiklen med Erhvervsministeren, hvor han ”tror” at Københavns containerterminal CMP vil blive ”fortrængt” fra Nordhavn pga. byfornyelse. Dette er bestem ikke fakta. Fakta er CMP tager senest i 2020 et helt ny areal på 450.000 m2 i brug til containerterminal i det ydre Nordhavn. (det nuværende areal vil til den tid indgå i byfornyelsen). Det er en gammel nyhed fra 2014/15. Men det er jo ikke den historie, som I fortæller.
CMP´s godmængde steg sidste år på trods af generel nedgang i branchen. CMP har bekræftet dette overfor os, og det kunne I have tjekket ved en simpel søgning eller ved et telefonopkald. I kan læse deres 2030 Vision her:
Vision 2030: The capacity in CMP’s Container and RoRo operations will be doubled in the next few years when new port and terminal facilities are established in a 450,000 square metre area in Nordhavn. http://www.cmport.com/~/media/docs/brochures/visionsbroschyr_2030_en.ashx
Torsdag den 31. august: Her har I heldigvis fået ”projekt” og ”kan” med i artiklen. For dette ”samarbejde” gælder jo først den dag et krydstogt rederi står klar til at vælge Kalundborg. Det bekræfter både Blue Water(Hans Chen Graas) og PWL (Alexander Napp) til os. De har lange udsigter, da krydstogt sæsonen for 2018 og snart for 2019 også er fastlagt. Igen er det jo ikke den historie, som I fortæller.
Mandag den 4. september: Overskriften ”20.000 kvm er allerede lejet ud på Ny Vesthavn”. I forklare slet ikke, hvad et ”letter of intent” er. De kan hoppe fra i morgen eller om 2 år, hvis det vil. I øvrigt så er Simon R. Christensen ejer af Schultz Shipping m.fl., der ejer Kalundborg Tank Terminal sammen med Kalundborg havn. Hvor Bent Rasmussen er direktør. Pudsigt.
Vi ser frem til at høre din kommentar på ovenstående.
Med venlige hilsener
Per, Erik og Geo
Åbenhedsgruppen Ny Vesthavn

Seneste kommentarer