Kalundborg Havn vil sælge arealer til højt specialiseret industriproduktion og lagre. Havnen betaler selv for reparationen af de knækkede ankerstænger på Ny Vesthavn, som tilsyneladende er knækket pga. projekt- samt montagefejl.

Søfart skriver 9. november, at Kalundborg havn, for eget regning, selv er gået i gang med reparation af de knækkede ankerstænger. Voldgiftsnævnet for Bygge & Anlæg arbejder stadig på den syn-og skønssag, som havnen har oprettet, men det trækker ud, og derfor er Kalundborg havn gået i gang med reparationen inden afgørelsen. Tilsyneladende er de…

Share Button
Læs mere

Kalundborg havn omtales i Søfart som “Skandalehavnen”. Men i Vodingborg går det godt.

https://www.soefart.dk/article/view/748969/kalundborg_havn_vil_hjaelpe_industrien_tilbage_i_danmark Søfart skriver, at Kalundborg Havn er begyndt at markedsføre arealerne på Ny Vesthavn, som siden indvielsen i april 2019 har ligget øde hen. I Vordingborg går det godt: https://www.e-pages.dk/erhvervsjaelland/411/

Share Button
Læs mere

Ibrugtagningen af Ny Vesthavn udsat til begyndelsen af 2021 – Voldgiftrettens endelig afgørelse kan vare op til et år endnu.

Nordvestnyt fra den 23. oktober beretter, at der er “fortrolige forhandlinger” i gang med potentielle kunder til Ny Vesthavn. Planen er at de containere, som ikke er på lageret på gl. vesthavn, skal flyttes til Ny Vesthavn næste år. Lagercontainere skal dog forblive på havnen. Havnedirektøren kan ikke sige, hvor stor en del af Ny…

Share Button
Læs mere