Vordingborg havn udvider i samarbejde med DLG, som får koncernens største kornlager på Masnedø, hvilket betyder at landmændene ikke skal transportere deres høst helt til Kalundborg i fremtiden.

http://sn.dk/Erhverv/Vordingborg-baner-vej-til-verdensmarkedet/artikel/684885

Share Button
Læs mere

Nordvestnyt vælger bevidst at lade være med at iagttage almindelige journalistiske principper for kildekritik ved at lade dokumentérbart forkerte oplysninger fremstå uimodsagte i avisens spalter.

Her er lokalredaktørens svar på Åbenhedsgruppens mail nederst. Kære åbenhedsgruppe. Tak for henvendelsen. Geo Østergaard og jeg har allerede telefonisk i tirsdags drøftet jeres opfattelse af vores journalistik. Jeg noterer mig synspunktet men har ikke yderligere kommentarer. Med venlig hilsen Jakob Erhardt Pedersen Kalundborg-redaktør Sjællandske Medier Mediehuset i Kalundborg Skibbrogade 42 B – 4400 Kalundborg…

Share Button
Læs mere

Læserbreve fra 5. september i Nordvestnyt: Andre borgere er også kristiske overfor investeringen og måden hvorpå Kalundborg kommune og Kalundborg havn bruger vores penge!

Er Ny Vesthavn rettidig omhu, eller? Tim Krarup Sørensen skriver ligeledes, at Copenhagen Malmö Port (CMP) udvider deres containerdel til dobbelt størrelse med udgangen af 2020. Ligeledes er man igang med en udbygning af Nordhavnsvej, som motortrafikvej med forbindelse til motorvejen ved Lyngby/Ryparken station , som skal indvies 2017/2018.  Desuden er der planer om en…

Share Button
Læs mere

Kalundborg havn har underskrevet et “letter of intent” på udlejning af areal på 20.000 kvm.

“Letter of intent” er ikke en bindende aftale. Et Letter of Intent (på dansk hensigtserklæring) kan fx bruges i de indledende faser af parters drøftelser, hvor det er for tidligt at underskrive en egentlig bindende aftale, men hvor parterne dog ønsker at få – et ganske vist uforbindende, men dog moralsk forpligtende – hold på…

Share Button
Læs mere

Danske havne: Vi skal kombinere bedre styring af havnene med et moderniseret manøvrerum. Det er det, den næste havnepakke skal handle om. Pakken skal bygge på fair og lige konkurrencevilkår. Det handler om at få konkurrencen til at fungere på havnen. Der er nemlig kun én ting, der er værre end offentlige monopoler, og det er private monopoler.

Læse hele artiklen her: http://www.danskehavne.dk/direktoerens-hjoerne-29aug2017/

Share Button
Læs mere

Endnu et krydstogtprojekt fra Kalundborg havn uden reelt indhold.

  I Nordvestnyt kunne man torsdag læse, at Kalundborg havn har indgået aftale med Blue Water og PWL port service i Tyskland om servicering af krydstogskibe i Kalundborg. Fakta er, at Kalundborg havn har aftalt med Blue Water, at hvis Kalundborg havn på et tidspunkt bliver turn-around havn, ja så kan der blive et samarbejde, siger…

Share Button
Læs mere

Erhvervsminister Brian Mikkelsen bør have fakta i orden i stedet for at spå om en fantasifremtid

  Erhvervsminister Brian Mikkelsen var i sidste uge på besøg hos Kalundborg Havn. Her udtalte han, at ”Kalundborg vinder containerslaget”. Med denne udtalelse henledes læseren til at tro, at Copenhagen Malmö Port (CMP) kan udkonkurreres af Kalundborg havn. Erhvervsministeren tror at byfornyelsen fortrænger CMP væk fra Nordhavn. Vi kan så fortæller hr. Erhvervsminister, at fakta…

Share Button
Læs mere