I Nordvestnyt kunne man læse den 27. november, at havneformanden, Martin Schwartzbach, oplyste, at godsomsætning 2018 var faldende p.g.a. “manglende eksportkorn” som et resultat af den varme sommer.

https://sn.dk/Kalundborg/Stort-fald-i-godsomsaetningen/artikel/793087

 

Vi henviser til tidligere artikel fra ErhvervsAvisen den 21. september 2017, hvor DLG i Vordingborg melder ud, at de etablerer yderligere 100.000 tons stor kornsilo, samt at Vordingborg havn udvider havnearealet og havnedybden, så “landmændene ikke skal transportere deres korn helt til Kalundborg, for at få det skibet ud”. Anlægget kunne modtage korn fra 2018-høsten, men stod først helt færdigt ultimo 2018.

 

http://sn.dk/Erhverv/Vordingborg-baner-vej-til-verdensmarkedet/artikel/684885

 

 

Share Button